lunes, 26 de marzo de 2007

"No tenemos sede en Barcelona"



Inicio un reportatge sobre l’organització i representació del partit polític la Falange Española de las J.O.N.S a Catalunya i els propòsits d’aquest partit, que es considera a sí mateix pseudodemocràtic, en la candidatura a les eleccions municipals que tindran lloc el proper mes de maig. El primer que faig és endinsar-me a la seva pàgina web en busca d’un número de telèfon que pugui posar-me en contacte amb els representants de la Falange a Catalunya i de la direcció per localitzar la seva Seu a Barcelona. Només entrar a la web oficial del partit hi trobo un gran cartell prou vistós com per acaparar la meva atenció. Amb una tipografia de lletres capitals de colors negre i vermell hi posa: “¡Español! ¿Qué ves cuando sales a la calle? ¿Cuándo paseas al perro? ¿Cuándo vas a comprar? ¿Cuándo sales con tu familia o amigos? No contestes, nosotros te lo decimos: ¡INMIGRANTES! Ayúdanos a parar la INVA-SIÓN. Afíliate a La Falange en Cataluña”.
Després de la lectura, prosegueixo amb el meu objectiu. Finalment, trobo un telèfon de contacte de La Falange a Catalunya. És un telèfon mòbil i quan truco em surt directament el contestador, està apagat. Aleshores em decideixo a trucar al tèlefon fix que apareix a la web, però tampoc obtinc resposta. Més tard hi insisteixo als dos números, però res. Vist l’èxit nul del meu segon intent, truco al telèfon d’informació de Barcelona i aconsegueixo la direcció de la Seu i un nou telèfon de contacte. Segueixo sense obtenir resposta a les meves trucades però no em dono per vençuda i decideixo anar al carrer València on suposadament hi tenen la Seu. Però allà no contesta ningú quan pico al timbre. Una estona després envio un mail a FEJONS_BCN@terra.es, adreça que surt a la seva pàgina web a l’apartat de La Falange en Cataluña. Degut a la meva frustrada búsqueda per contactar amb el partit, torno a trucar a un altre telèfon d’informació on em diuen que el partit té una nova seu i em donen una altra adreça i de nou, un altre número de teléfon. Al comprovar que tampoc em contesten aquesta vegada, em decanto per provar sort trucant a la Seu central que La Falange Española té a Madrid. Aquí sí que hi veig un punt d’esperança quan un home contesta la meva trucada. Quan li pregunto per la delegació a Barcelona, l’home em demana uns segons d’espera. Seguidament, sento que pregunta a algú que està amb ell: “Oye, no tenemos sede en Barcelona, ¿verdad?”. Aleshores reprèn la nostra conversa i em contesta: “Teníamos una sede en la calle Valencia. Ahora ya no tenemos sede en Barcelona, seguro”.
Arribat el punt de tal contradicció, he tornat a visitar la web en busca d’alguna explicació al que m’acabaven de comunicar a la delegació central del partit polític. A la pàgina web s’informa que el partit de La Falange a Catalunya no es presentarà a les eleccions municipals ja que les sigles falangistes que donen nom al partit es troben pendents de sentencia judicial a causa d’una demanda imposada per un grup escindit del mateix partit. A la pàgina web oficial del partit no hi apareix cap llista ni cap nom de candidat que es presenti a les properes eleccions municipals del mes de maig.

1 comentario:

Eugeni Madueño dijo...

El primer text no s'entén si no li afegeixes un avant títol.